Contact & Support

Meestgestelde vragen over Voip

Wat is VoIP

Antw: VoIP is de afkorting van ‘Voice over Internet Protocol’ of eenvoudig gezegd; bellen over internet in plaats van bellen over de traditionele telefoonlijn.

Met VoIP kun je je bestaande telefooncentrale of PBX vervangen. Doordat VoIP gebruik maakt van het Internet Protocol kan het bijvoorbeeld gecombineerd worden met je CRM systeem. Ook is het eenvoudig mogelijk om een telefonie oplossing in te richten voor verschillende vestigingen in binnen- en buitenland.

Hoe verhoud VOIP zich tot traditionele telefonie

Antw: De mogelijkheden van bellen via internet (VoIP) zijn veel groter dan de mogelijkheden bij traditionele telefonie. Zo is het eenvoudiger om verschillende vestigingen met elkaar te koppelen en kun je ‘intern’ bellen tussen je vestigingen. Ook al bevinden die vestigingen zich in het buitenland. Je kunt zelfs je thuiswerkers deel uit laten maken van je bedrijfstelefonie-oplossing.

VoIP telefonie maakt gebruik van je computernetwerk en internetverbinding. Hierdoor hoef je voor telefonie geen apart netwerk meer aan te leggen en te onderhouden. Je hoeft zelfs geen eigen telefooncentrale meer op locatie te hebben. Je hebt alleen maar een goede internetverbinding nodig. Ook biedt VoIP meer mogelijkheden tot integratie met bijvoorbeeld je CRM systeem. Kortom veel meer mogelijkheden om telefonie flexibeler en kostenefficiënter in te richten.

Hoe is de spraakkwaliteit van VOIP

Antw: De kwaliteit van VoIP telefonie van gnTel doet niet onder voor die van traditionele telefonie. VoIP telefonie van gnTel is vergelijkbaar met ISDN kwaliteit.

Veel hangt af van de internetverbinding en met name van de ‘upload’ snelheid hiervan. Wanneer je je internetverbinding gebruikt voor zowel e-mail verkeer, surfen op het web en VoIP, dan is het noodzakelijk een gedeelte van de ‘up load’ te reserveren voor spraak. Zo voorkom je dat veel dataverkeer de spraakkwaliteit aantast. Dit kun je via QoS op je router of switch instellen.

Om de beste mogelijk kwaliteit te behalen kun je een aparte internetverbinding nemen voor VoIP. Dat kan een ADSL verbinding zijn of een glasvezelverbinding met internet toegang. In de meest ideale omstandigheid neem je een ADSL of dataverbinding die rechtstreeks koppelt met je VoIP provider.

Mocht je een mindere spraakkwaliteit ervaren, dan ligt dit bijna altijd aan de internetverbinding. Het gesprek verloopt dan hakkelig. Dit is een gevolg van te weinig bandbreedte op de gebruikte internetverbinding.

Is VoIP locatie afhankelijk

Antw: Nee, omdat VoIP niet afhankelijk is van een vast aansluitpunt (de traditionele telefoonlijn), kun je overal waar je internetverbinding hebt, bellen en gebeld worden. Je telefoonnummer is niet gekoppeld aan een fysieke telefoonlijn, maar aan je VoIP account. Dus overal waar je met je VoIP account verbinding hebt via het internet kan je bellen en gebeld worden op je vaste telefoonnummer.

Zo kun je een telefoonnummer laten binnenkomen op verschillende VoIP toestellen. Bijvoorbeeld op kantoor en tegelijkertijd op je werktelefoon thuis. Heb je een smartphone met een VoIP App, bijvoorbeeld Bria, en WiFi, dan kunt u overal waar je WiFi verbinding hebt bellen en gebeld worden op je vaste telefoonnummer. Handig wanneer je bijvoorbeeld op verschillende vestigingen werkt of op zakenreis bent.

Contact opnemen >

Deze klanten gebruiken deze diensten al

  • bedrijf met zakelijke telefonie
  • bedrijf met zakelijke telefonie
  • bedrijf met zakelijke telefonie
  • bedrijf met zakelijke telefonie
  • bedrijf met zakelijke telefonie
U wilt natuurlijk eerst meer informatie...

Heeft u interesse in onze dienstverlening of wilt u nog wat meer over ons weten? Wij komen graag met u in contact. U kunt ons telefonisch of per mail benaderen. Natuurlijk kunt u zich ook laten terugbellen als u uw nummer achterlaat. Vul daarvoor gemakkelijk dit formulier in.

U hoeft ons niet te bellen, wij bellen u!
Bezoek- en postadres
Landschapsweg 7
7844 KE Veenoord (Emmen)

Algemeen
T: 085 - 2101404
E: info@telnl.nl